Ons Laurien! chickens #1

misschien valt het je op aan de titel een soort van serie maar dan op een blog.
Deze serie gaat over mijn kippen een beetje uitleg over het ras maar ook over de persoonlijkheid van het dier. 

Ons Laurien!

20190824_194233zie mijn kippetje Laurien!
Laurien is rond de 3 jaar en legt af en toe nog eens een ei.
Ze is een vrouwtje oftewel een hen en ze is het hennetje van Jos dus ik moet oppassen met wat ik schrijf dat mijn haan Jos (= de man van Laurien ) niet op mijn dak krijg he! (post over Jos komt er waarschijnlijk volgende week aan!)
Laurien behoort tot het ras : Zijdehoen.
dit ras heeft iets raars.
Ja het is een kip maar deze kunnen niet vliegen of toch heel slecht daarom is dit een makkelijk ras om te verzorgen of toch niet?
inderdaad niet want als je er een haan bij zet zoals bij mij Jos is de kans op uitkomsten kleiner als bij een normale kip want deze zijn kleiner en dus minder sterk ( dit is bij mij zo ik ben geen dierenarts dus weet niet dat dit bij iedereen is.
Ziezo ik denk dat jullie nu alles weten over Laurien !

Plaats een reactie